Aller media

Allerdagarna 2012

Aller media har gett ut tidskrifter ända sedan 1894. I alla år har kvinnorna varit de som läst Aller media allra mest. Till Allerdagarna 2012 sökte vi nio kvinnor som ville bli en av Aller medias representanter för förslagets främsta målgrupp – kvinnan. Vi bjöd vi in alla kvinnor i Aller medias kvinnopanel (15 000 kvinnor som svarar på frågor om konsumtionsmönster, trender och drömmar) att skriva till Aller media berätta sin historia. Nio kvinnor valdes ut och deras porträtt och ord blev identiteten för Allerdagarna 2012. I fotot ovan ser ni Britt-Marie Hildeman, 63 år (2012), Skärhamn. Hon läser Femina.

 

Allerdagarna är en årlig inspirationsdag för kunder som köper annonsplats i någon av Aller medias magasin. Eventet genomförs i Stockholm, Malmö och Göteborg. Som Art Director tog jag fram konceptet, medverkade vid fotograferingar, satte identiteten och jobbade ut alla tryckta och digitala ytor.

Arbetsgivare & år: Nine Yards 2012

Min roll: Art Director och grafisk formgivare

Porträttfoto: Sanna Sjöswärd

Eventfoto: Teodor Axlund

Interiör: Coco Form Studio

© 2018 by Evelina Waldemarsson

hej@evelinawaldemarsson.se​

+46 (0)72-321 26 13